Bildanalys på bloggen - 3

Uppvärming inför nästa vecka? Kommentera gärna.



bättre analysbild

Kommentarer
Postat av: Tobias

Detta är ju på Öland?! Där har man varit många gånger!
Trevlig bild. Äkta Svensson-stämning.

2008-03-10 @ 10:32:58
Postat av: Elinor

Jag vet inte riktigt vad man ska säga om den här bilden... Det är två personer som ligger och solar på en gräsmatta fastän det är mulet väder ute (som det ser ut i alla fall). De kanske väntar på att regnet ska komma!!! Gubben är brunare än tanten också... ska man dra en koppling till att män har bättre pigment än kvinnor och att det har med feminism och kvinnors rätt i samhället att göra? Nej, jag struntar i det. Som sagt, jag är inte så mycket för att analysera. Bättre lycka nästa gång, Elinor!

2008-03-12 @ 11:52:12
Postat av: Mia

Det jag direkt känner när jag ser bilden, är att detta är den klyschiga, tvättäkta svenska-dåligt-väder-sommaren utan sol, som istället innehåller en massa nedströmmande vatten istället för ultravioletta strålar. Därför känner dessa två människor att de längtar efter sol och värme, att få sola, och därför trotsar regnet (de har ju paraplyer med sig, då antar jag att det faktiskt också regnar olala) och solar ändå - med eller utan sol.
Dock talar mannens solbränna och kvinnans partivis rödbrända hud emot teorin om en sollös sommar. Dessutom ser ju faktiskt gräsmattan ut att ha blivit en aning sönderbränd av solen - sådär ser inte en övervattnad gräsmatta ut! Vad är då anledningen till att dessa båda människor befinner sig där, då?
Å andra sidan kanske det ändå är soligt, åtminstone varmt. Ljuset i bilden är tämligen svårtolkat. Så det är nog egentligen inte något mer skumt med dessa båda människor än att de har bestämt sig för att njuta utav den sköna, varma sommaren. :D

2008-03-20 @ 17:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0